fbpx

בלוג

פעמים רבות שוכרים ומשכירים מתייחסים להסכמות בניהם בדרך אגב לאור ריבוי הסכמים ודוגמאות במצויות באינטרנט אולם יש לזכור כי כל מקרה לגופו. להלן מספר עצות להתקשרות לשוכר:

  1. מיהו בעל הדירה –יש לבדוק מיהו בעל הדירה בנסח הטאבו ושהוא חותם על הסכם השכירות. אם משהו פועל מטעמו יש לוודא כי קיים ייפוי כוח כדין.
  2. הסכם –  הסכם ברור אשר מצוינות בו כל ההסכמות, מה שלא כתוב לא קיים!
  3. תקופת שכירות ואופציה – יש לציין תקופת שכירות ברורה. יש לנסות לקבוע תקופות אופציה לרבות כתיבת דמי השכירות או מנגנון עליה שיהיה מוסכם על הצדדים.
  4. אחריות ותיקונים – יש לקבוע מפורשות בחוזה מי אחראי למה (מבנה, ותשתיות הינם על המשכיר) האם יש צורך בביטוחים, (תכולה / צד ג'). כמו כן לקבוע נוהל לתיקון (פניה ומשך ביצוע התיקון) תוך מתן הודעה בהזדמנות הראשונה למשכיר ותיעוד.
  5. מצב המושכר – בדיקה דקדקנית של המושכר לרבות כל הדברים הנמצאים בו (ארונות, מזגנים ריהוט וכדומה), רצוי כמובן לתעד גם בתמונות.
  6. תשלומים נלווים – בררו מראש מהי גובהה הארנונה, דמי הוועד או חב' ניהול ותשלומים אחרים הקשורים לדירה.
  7. בדיקת שעונים – בדיקה של שעון החשמל , מד המים, גז וכדומה כאשר רצוי לערוך אותם בפרוטוקול ושהמשכיר יחתום עליהם. יש גם לוודא כי אין חובות עבר.
  8. שיקים – תשלום שכ"ד הוא לבעל הדירה בלבד ולמוטב בלבד, המחאות אחרות המשמשות כביטחון יכולות להיות ע"ש העירייה, חב' הגז, חב' החשמל וכדומה.
  9. סעיפים דרקוניים – החלפת מנעולים, ניתוק חשמל ומים והוצאת חפצים וכדומה הינם סעיפים שאינם חוקיים ואין להסכים אליהם. סעד עצמי של פינוי דירה הינו צו שיפוטי בלבד!
  10. יש להיוועץ עם עו"ד – גם אם זה אינו ההסכם הראשון עליו חתמתם או אתם מכירים את המשכיר על מנת לוודא את כי זכויותיכם ישמרו וההסכמות שלכם אבן מתבטאות בהסכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.